Egy lemerült akkumulátor, – főleg a hideg téli időben – sok fejfájást okozhat az autósnak. Alacsony hőmérsékleten nemcsak az akkumulátor teljesítménye csökken, hanem az önindítónak is több energiára van szüksége. Ahhoz, hogy sikeresen és főleg biztonsággal tudjuk az indítókábelt használni, néhány jó tanácsot érdemes betartani.
1. Bikázásra mindig használjunk szabványos indítókábeleket.
2. Ügyeljünk rá, hogy a két jármű névfeszültsége azonos legyen.
3. Elektromos hiba/baleset elkerülése érdekében, mielőtt nekifogunk, feltétlenül olvassuk el a gépkocsi kezelési könyvének az indítás segélyre vonatkozó részét, ugyanis amikor egyik autóval adunk indítási segítséget a másiknak a saruk csatlakoztatásakor feszültségcsúcsok keletkezhetnek, s ezzel kár tehetünk a gépkocsi elektromos részeiben, akár tönkre is tehetjük.
4. Mielőtt csatlakoztatjuk a járműveket egymáshoz, a győződjünk meg róla, hogy a gyújtást lekapcsoltuk.
5. Bikázás előtt győződjünk meg arról, hogy a két gépjármű akkumulátora megközelítőleg azonos teljesítményű. Az a jármű amely a “segítő” lehet nagyobb teljesítményű, de kisebb semmi esetre sem! Az indítókábeleket az ékszíjtól és a hűtőventilátortól tartsuk távol!
6. A piros indítókábel csipeszt csatlakoztassuk a lemerült akkumulátor pozitív pólusára, majd tegyük ugyanezt a segítő jármű akkumulátorával.
7. A segítő akkumulátor negatív pólusára csíptessük a fekete kábel csipeszét, a másik végét az indítandó autó motorblokkjához ne a negatív pólusra csatlakoztassuk. Ez a biztos motortest elérése és a szikrázás elkerülése miatt szükséges.
8. Indítsuk el a segítő autó motorját és járassuk közepes fordulaton, majd indítsuk el a lemerült akkuval rendelkező autó motorját, de más források azt ajánlják, hogy a segítségre szorult járművel maximum 15 másodpercig indítózzunk, de eközben ne indítsuk be a segítő gépkocsit.
9. Amikor beindult a lemerült akkumulátorral rendelkező autó motorja, akkor a kábelek levétele előtt járassuk egy-két percig.
10. A kábelek levétele fordított sorrendben történik, az indított autóról vesszük le először a negatív kábelt a motor blokkról, majd a jó akkumulátorról.
11. Csak ezután távolítsuk el a piros kábelt, először az indított járműről, majd a segítőről.